MODULARNA EDUKACIJA UDRUGE VJETAR U LEĐA
Edukacija za rad s darovitom djecom se provodi kroz osam modula, dinamikom od jednog modula mjesečno te kroz individualni rad, ukupno 120 sati. Ova edukacija i rad udruge su prepoznati od strane Ministarstva znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske te imamo njihovu podršku za rad. Moduli se održavaju UŽIVO: petkom poslijepodne (17-20 sati) te subotom ujutro (9 – 16 sati) ili ONLINE preko Zoom aplikacije (petak od 17-20 te subotom od 9-12.30 i 14 do 15.30). Voditelji edukacije su psiholozi s višegodišnjim iskustvom u radu s darovitom djecom koji su završili ECHA specijalizaciju za rad s darovitom djecom (ECHA Specialist in Gifted Education) Radboud Sveučilišta u Nijmegenu, Nizozemska te prošli dva seminara stručnjakinja iz Izraela na temu kreativnosti i medijacije. Suvoditelji su odgajatelji ili učitelji, koji su već prošli edukaciju Udruge Vjetar u leđa i imaju praktično iskustvo u radu s darovitom djecom u školi i vrtiću.
Po završetku modularne edukacije polaznici (odgojitelji i stručni suradnici) će moći:
• prepoznati darovitu djecu u vrtiću/školi i upoznati se sa pojmom procesne dijagnostike,
• razumjeti specifične razvojne, odgojne i obrazovne potrebe darovite djece,
• osmisliti i provoditi posebne programe rada s darovitom djecom u vrtiću i školi,
• kreirati individualne odgojno-obrazovne programe te diferencijaciju kurikuluma za darovite pojedince,
• surađivati s roditeljima u rješavanju problema čestih u razvoju i odgoju darovite djece,
• znati razumjeti i poticati zdravi socio-emocionalni razvoj, kreativnost, strategije mišljenja te druge kognitivne osobine darovite djece,
• znanstveno, aktivno i kritički pristupati edukaciji darovite djece s ciljem mijenjanja i razvoja postojećih paradigmi,
• moći primijeniti usvojene metode i tehnike i za rad s ostalom djecom.
Edukacija je osmišljena kao kombinacija predavanja i radionica s kontinuiranom aktivnošću sudionika te znatnim dijelom individualnog, samostalnog praktičnog rada.
Glavne osobine ovog treninga su visokokvalificirani, nadahnuti učitelji, osobni pristup, kreativno, otvoreno i podržavajuće okruženje te program zasnovan na znanstvenim istraživanjima i iskustvu iz praktičnog rada s djecom.
TEME MODULA SU:
- Modul: Razumijevanje darovitosti
• Mitovi i zablude o darovitoj djeci
• Pregled najkorištenijih suvremenih teorija vezanih uz darovitu djecu (Renzulli, Gagne, Gardner, Ziegler i dr.)
• Definicije darovitosti i njihova funkcija
• Upoznavanje sa kognitivnim, konativnim, emocionalnim i socijalnim osobinama darovite djece
• Profili darovite djece i vrsta podrške
• Zakonski okviri
• Odnos okruženja prema darovitom djetetu - Modul: Izazovi identifikacije darovite djece:
• Identifikacija darovite djece u svijetu
• Stavovi poznatih stručnjaka o identifikaciji (Gagne, Renzulli, Stanly, primjer Izraela)
• Uočavanje i utvrđivanje darovitosti u Hrvatskoj
• Testovi sposobnosti
• Procjena kreativnosti
• Otkrivanje interesa, jakih i slabih strana darovitog djeteta
• Procjena motivacije
• Roditelji, učitelji, vršnjaci u procesu identifikacije darovite djece
• Praktični dio – primjeri uočene djece iz vlastite prakse - Modul: Razvoj kurikuluma za darovitu djecu – I. dio – podbačaj darovite djece u obrazovnom sustavu („underachievement“) – diferencijacija:
• Praktični dio – primjer identifikacije djeteta (upitnici, protokoli ili testovi)
• Kada darovito dijete postaje neuspješno – razumijevanje podbačaja darovite djece
• Uloga motivacije u razvoju darovite djece
• Samoregulacija učenja i izvršne funkcije
• Fixed mindset vs Growth mindset
• Osnove kvalitetnog kurikuluma za darovitu djecu i diferencijacija
• Individualizirani odgojno-obrazovni program za darovito dijete - Modul: Razvoj kurikuluma za darovitu djecu – II. dio – razvoj misaonih vještina:
• Praktični dio – primjer prilagodbe kurikuluma za jedan tjedan za darovito dijete
• Vrste mišljenja
• Znanstveno mišljenje i pokusi
• Misaoni alati E. de Bona
• Logičke i strategijske igre u radu s darovitima
• Natjecateljske igre
• Uloga i kreiranje radnih listića
• Tehnika problemskog učenja i kritičko mišljenje
• Drugi programi korisni za rad s darovitom djecom (NTC sustav učenja, RWCT) - Modul: Razvoj kurikuluma za darovitu djecu – III.dio – kreativnost:
• Praktični dio – primjer provedene aktivnosti za poticanje misaonih vještina
• Uvod u kreativnost – mitovi i definicije
• Strategije poučavanja za razvoj kreativnosti – aktualni teoretski okvir (Sternberg)
• RISE model (Cropley)
• Kreativnost i emocije
• Tehnike i aktivnosti za poticanje kreativnosti u vrtiću i školi
• WCR model za razvoj kreativnosti
• Korištenje narativnog role-playinga (igranja uloga) u programu za darovite - Modul: Socio-emocionalni kurikulum:
• Praktični dio – primjeri provedenih aktivnosti za poticanje kreativnosti
• Socio-emocionalne specifičnosti darovite djece
• Aktivnosti za poticanje socio-emocionalnog razvoja darovite djece
• Perfekcionizam i darovitost
• Afektivni kurikulum kao prevencija perfekcionizma
• Afektivni kurikulum za razvoj rastućeg mentalnog sklopa
• Dvojne dijagnoze darovite djece – darovita djeca s teškoćama:
◦ Opozicijski prkosni poremećaj
◦ Darovita djeca i ljutnja
◦ Poremećaj pažnje i hiperaktivnosti
◦ Opsesivno-kompulzivni poremećaj
◦ Asperger sindrom - Modul: Suradnja s roditeljima
• Praktični dio – primjer provedene aktivnosti za poticanje socio-emocionalnog razvoja ili prikaz slučaja darovitog djeteta sa teškoćama
• Odgoj darovite i talentirane djece
• Razgovor s roditeljima nakon identifikacije
• Priprema darovite djece za školu
• Pozitivno savjetovanje roditelja darovite djece
• Priprema radionica za roditelje - Modul
• Završni radovi sudionika
• Evaluacija
Vjerujemo da dobro obučeni stručnjaci mogu dragocjeno doprinijeti poboljšanom obrazovanju svih učenika, uključujući one koji su najtalentiraniji – povećavanjem znanja i iskustva onih koji identificiraju, obrazuju i savjetuju nadarene studente u osnovnom, srednjem i visokom obrazovanju.
Cijena jednog modula edukacije je 110€.
Prijave se primaju do 15. rujna 2023. na mail: vjetaruledja@gmail.com.
Edukacija će započeti u listopadu. Veselimo se „novom putovanju“ s Vama!
Program sastavili i provode ECHA specijalisti za edukaciju darovitih:
Ksenija R. Benaković, prof. psihologije
Tomislav Goldin, prof. psihologije
Bojan Branisavljević, prof. psihologije
Bruno Fiala, dipl. psiholog
Sanja Bartaković, mag.psihologije
Suvoditelji su educirani stručnjaci za rad s darovitom djecom (120 sati stručne edukacije i višegodišnji rad s darovitom djecom):
Marija Bijelić, mag. pedagogije i povijesti umjetnosti
Tena Benaković, mag. psihologije
Lea Cikron, mag. psihologije
Josipa Bošković, mag. pedagogije i antropologije, odgajatelj
Nives Bogdan i Zdenka Jerković, učiteljice razredne nastave
Predsjednik Udruge Vjetar u leđa
Siniša Benaković
Zagreb, 01.05.2023.