MODULARNA EDUKACIJA UDRUGE VJETAR U LEĐA
Edukacija za rad s darovitom djecom se provodi kroz osam modula, dinamikom od jednog modula mjesečno te kroz individualni rad, ukupno 120 sati. Ova edukacija i rad udruge su prepoznati od strane Ministarstva znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske i Agencije za odgoj i obrazovanje te imamo njihovo pozitivno mišljenje i suglasnost. Moduli se održavaju UŽIVO: petkom poslijepodne (17-20 sati) te subotom (9 – 17 sati) ili ONLINE preko Zoom aplikacije (petak od 17-20 te subotom od 9 – 17 sati).
Voditelji edukacije su psiholozi s višegodišnjim iskustvom u radu s darovitom djecom koji su završili ECHA specijalizaciju za rad s darovitom djecom (ECHA Specialist in Gifted Education) Radboud Sveučilišta u Nijmegenu, Nizozemska te prošli dva seminara stručnjakinja iz Izraela na temu kreativnosti i medijacije. Su-voditelji su odgajatelji ili učitelji, koji su već prošli edukaciju Udruge Vjetar u leđa i imaju praktično iskustvo u radu s darovitom djecom u školi i vrtiću.
Po završetku modularne edukacije polaznici (odgojitelji i stručni suradnici) će moći:
- prepoznati darovitu djecu u vrtiću/školi i upoznati se sa pojmom procesne
dijagnostike - razumjeti specifične razvojne, odgojne i obrazovne potrebe darovite djece
- osmisliti i provoditi posebne programe rada s darovitom djecom u vrtiću i školi
- kreirati individualizirane odgojno-obrazovne programe te diferencijaciju kurikuluma za darovite pojedince
- surađivati s roditeljima u rješavanju problema čestih u razvoju i odgoju darovite djece
- znati razumjeti i poticati zdravi socio-emocionalni razvoj, kreativnost, strategije mišljenja te druge kognitivne osobine darovite djece.
- znanstveno, aktivno i kritički pristupati edukaciji darovite djece s ciljem mijenjanja i razvoja postojećih paradigmi
- moći primijeniti usvojene metode i tehnike i za rad s ostalom djecom
Edukacija je osmišljena kao kombinacija predavanja i radionica s kontinuiranom aktivnošću sudionika te znatnim dijelom individualnog, samostalnog praktičnog rada.
Glavne osobine ovog treninga su visokokvalificirani, nadahnuti učitelji, osobni pristup, kreativno, otvoreno i podržavajuće okruženje te program zasnovan na znanstvenim istraživanjima i iskustvu iz praktičnog rada s djecom.
Ove godine osvježili smo edukaciju novim spoznajama, osobito glede kreiranja individualiziranih kurikula za darovitu djecu.
Teme modula su:
- Modul : Razumijevanje darovitosti
- Mitovi i zablude o darovitoj djeci
- Pregled najkorištenijih suvremenih teorija vezanih uz darovitu djecu (Renzulli, Gagne, Gardner, Ziegler i dr.)
- Definicije darovitosti i njihova funkcija
- Upoznavanje sa kognitivnim, konativnim, emocionalnim i socijalnim osobinama darovite djece
- Profili darovite djece i vrsta podrške
- Zakonski okviri
- Odnos okruženja prema darovitom djetetu
- Modul: Izazovi identifikacije darovite djece:
- Identifikacija darovite djece u svijetu
- Stavovi poznatih stručnjaka o identifikaciji (Gagne, Renzulli, Stanly, primjer Izraela)
- Uočavanje i utvrđivanje darovitosti u Hrvatskoj
- Testovi sposobnosti
- Procjena kreativnosti
- Otkrivanje interesa, jakih i slabih strana darovitog djeteta
- Procjena motivacije
- Roditelji, učitelji, vršnjaci u procesu identifikacije darovite djece
- Praktični dio – primjeri uočene djece iz vlastite prakse
- Modul: Razvoj kurikuluma za darovitu djecu – I.dio – podbačaj darovite djece u obrazovnom sustavu ( „underachievement“) – diferencijacija:
- Praktični dio – primjer identifikacije djeteta (upitnici, protokoli ili testovi)
- Kada darovito dijete postaje neuspješno – razumijevanje podbačaja darovite djece
- Uloga motivacije u razvoju darovite djece
- Samoregulacija učenja i izvršne funkcije
- Fixed mindset vs Growth mindset
- Osnove kvalitetnog kurikuluma za darovitu djecu i diferencijacija
- Individualizirani kurikul za darovito dijete
- Modul: Razvoj kurikuluma za darovitu djecu – II.dio – razvoj misaonih vještina :
- Praktični dio – primjer prilagodbe kurikuluma za jedan tjedan za darovito dijete
- Vrste mišljenja
- Znanstveno mišljenje i pokusi
- Misaoni alati E. de Bona
- Logičke i strategijske igre u radu s darovitima
- Natjecateljske igre
- Uloga i kreiranje radnih listića
- Tehnika problemskog učenja i kritičko mišljenje
- Drugi programi korisni za rad s darovitom djecom (NTC sustav učenja, RWCT)
V . Modul: Razvoj kurikuluma za darovitu djecu – III.dio – kreativnost:
- Praktični dio – primjer provedene aktivnosti za poticanje misaonih vještina
- Uvod u kreativnost – mitovi i definicije
- Strategije poučavanja za razvoj kreativnosti – aktualni teoretski okvir (Sternberg)
- RISE model (Cropley)
- Kreativnost i emocije
- Tehnike i aktivnosti za poticanje kreativnosti u vrtiću i školi
- WCR model za razvoj kreativnosti
- Korištenje narativnog role-playing-a (igranja uloga) u programu za darovite
- Modul: Socio-emocionalni kurikulum:
- Praktični dio – primjeri provedenih aktivnosti za poticanje kreativnosti
- Socio-emocionalne specifičnosti darovite djece
- Aktivnosti za poticanje socio-emocionalnog razvoja darovite djece
- Perfekcionizam i darovitost
- Afektivni kurikulum kao prevencija perfekcionizma
- Afektivni kurikulum za razvoj rastućeg mentalnog sklopa
- Dvojne dijagnoze darovite djece – darovita djeca s teškoćama:
- Opozicijski prkosni poremećaj
- Darovita djeca i ljutnja
- Poremećaj pažnje i hiperaktivnosti
- Opsesivno-kompulzivni poremećaj
- Asperger sindrom
- Modul: Suradnja s roditeljima
- Praktični dio – primjer provedene aktivnosti za poticanje socio-emocionalnog razvoja ili prikaz slučaja darovitog djeteta sa teškoćama
- Odgoj darovite i talentirane djece
- Razgovor s roditeljima nakon identifikacije
- Priprema darovite djece za školu
- Pozitivno savjetovanje roditelja darovite djece
- Priprema radionica za roditelje
- Modul
- Završni radovi sudionika
- Evaluacija
Vjerujemo da dobro obučeni stručnjaci mogu dragocjeno doprinijeti poboljšanom obrazovanju svih učenika, uključujući one koji su najtalentiraniji – povećavanjem znanja i iskustva onih koji identificiraju, obrazuju i savjetuju nadarene studente u osnovnom, srednjem i visokom obrazovanju.
Cijena jednog modula edukacije je 150 eura. Prijave se primaju do 23. rujna 2025. (najkasnije do 30.9.) na mail: vjetaruledja@gmail.com.
Ukoliko se iz jedne ustanove prijavi 3 ili više djelatnika, realizirate popust od 20 %. Edukacija će započeti u listopadu.
Veselimo se „novom putovanju“ s Vama!
Program sastavili i provode ECHA specijalisti za edukaciju darovitih:
Ksenija R. Benaković, prof. psihologije
Tomislav Goldin, prof. psihologije
Bojan Branisavljević, prof. psihologije
Bruno Fiala, dipl. psiholog
Sanja Bartaković, mag.psihologije
Suvoditelji su educirani stručnjaci za rad s darovitom djecom (120 sati stručne edukacije i višegodišnji rad s darovitom djecom):
Marija Bijelić, mag. pedagogije i povijesti umjetnosti
Tena Benaković, mag. psihologije
Lea Cikron, mag. psihologije
Josipa Bošković, mag. pedagogije i antropologije, odgajatelj
Nives Bogdan i Zdenka Jerković, učiteljice razredne nastave
Predsjednik Udruge Vjetar u leđa
Siniša Benaković
Zagreb, 20.6.2025.