MODULARNA EDUKACIJA UDRUGE VJETAR U LEĐA

Edukacija za rad s darovitom djecom se provodi kroz osam modula, dinamikom od jednog modula mjesečno te kroz individualni rad, ukupno 120 sati. Ova edukacija i rad udruge su prepoznati od strane Ministarstva znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske i Agencije za odgoj i obrazovanje te imamo njihovo pozitivno mišljenje i suglasnost. Moduli se održavaju UŽIVO: petkom poslijepodne (17-20 sati) te subotom (9 – 17 sati) ili ONLINE preko Zoom aplikacije (petak od 17-20 te subotom od 9 – 17 sati).

Voditelji edukacije su psiholozi s višegodišnjim iskustvom u radu s darovitom djecom koji su završili ECHA specijalizaciju za rad s darovitom djecom (ECHA Specialist in Gifted Education) Radboud Sveučilišta u Nijmegenu, Nizozemska te prošli dva seminara stručnjakinja iz Izraela na temu kreativnosti i medijacije. Su-voditelji su odgajatelji ili učitelji, koji su već prošli edukaciju Udruge Vjetar u leđa i imaju praktično iskustvo u radu s darovitom djecom u školi i vrtiću.
Po završetku modularne edukacije polaznici (odgojitelji i stručni suradnici) će moći:

  • prepoznati darovitu djecu u vrtiću/školi i upoznati se sa pojmom procesne
    dijagnostike
  • razumjeti specifične razvojne, odgojne i obrazovne potrebe darovite djece
  • osmisliti i provoditi posebne programe rada s darovitom djecom u vrtiću i školi
  • kreirati individualizirane odgojno-obrazovne programe te diferencijaciju kurikuluma za darovite pojedince
  • surađivati s roditeljima u rješavanju problema čestih u razvoju i odgoju darovite djece
  • znati razumjeti i poticati zdravi socio-emocionalni razvoj, kreativnost, strategije mišljenja te druge kognitivne osobine darovite djece.
  • znanstveno, aktivno i kritički pristupati edukaciji darovite djece s ciljem mijenjanja i razvoja postojećih paradigmi
  • moći primijeniti usvojene metode i tehnike i za rad s ostalom djecom


Edukacija je osmišljena kao kombinacija predavanja i radionica s kontinuiranom aktivnošću sudionika te znatnim dijelom individualnog, samostalnog praktičnog rada.

Glavne osobine ovog treninga su visokokvalificirani, nadahnuti učitelji, osobni pristup, kreativno, otvoreno i podržavajuće okruženje te program zasnovan na znanstvenim istraživanjima i iskustvu iz praktičnog rada s djecom.

Ove godine osvježili smo edukaciju novim spoznajama, osobito glede kreiranja individualiziranih kurikula za darovitu djecu.

Teme modula su:

  1. Modul : Razumijevanje darovitosti

  1. Mitovi i zablude o darovitoj djeci
  2. Pregled najkorištenijih suvremenih teorija vezanih uz darovitu djecu (Renzulli, Gagne, Gardner, Ziegler i dr.)
  3. Definicije darovitosti i njihova funkcija
  4. Upoznavanje sa kognitivnim, konativnim, emocionalnim i socijalnim osobinama darovite djece
  5. Profili darovite djece i vrsta podrške
  6. Zakonski okviri
  7. Odnos okruženja prema darovitom djetetu

  1. Modul: Izazovi identifikacije darovite djece:

  1. Identifikacija darovite djece u svijetu
  2. Stavovi poznatih stručnjaka o identifikaciji (Gagne, Renzulli, Stanly, primjer Izraela)
  3. Uočavanje i utvrđivanje darovitosti u Hrvatskoj
  4. Testovi sposobnosti
  5. Procjena kreativnosti
  6. Otkrivanje interesa, jakih i slabih strana darovitog djeteta
  7. Procjena motivacije
  8. Roditelji, učitelji, vršnjaci u procesu identifikacije darovite djece
  9. Praktični dio – primjeri uočene djece iz vlastite prakse

  1. Modul: Razvoj kurikuluma za darovitu djecu – I.dio – podbačaj darovite djece u obrazovnom sustavu ( „underachievement“) – diferencijacija:

  1. Praktični dio – primjer identifikacije djeteta (upitnici, protokoli ili testovi)
  2. Kada darovito dijete postaje neuspješno – razumijevanje podbačaja darovite djece
  3. Uloga motivacije u razvoju darovite djece
  4. Samoregulacija učenja i izvršne funkcije
  5. Fixed mindset vs Growth mindset
  6. Osnove kvalitetnog kurikuluma za darovitu djecu i diferencijacija
  7. Individualizirani kurikul za darovito dijete

  1. Modul: Razvoj kurikuluma za darovitu djecu – II.dio – razvoj misaonih vještina :

  1. Praktični dio – primjer prilagodbe kurikuluma za jedan tjedan za darovito dijete
  2. Vrste mišljenja
  3. Znanstveno mišljenje i pokusi
  4. Misaoni alati E. de Bona
  5. Logičke i strategijske igre u radu s darovitima
  6. Natjecateljske igre
  7. Uloga i kreiranje radnih listića
  8. Tehnika problemskog učenja i kritičko mišljenje
  9. Drugi programi korisni za rad s darovitom djecom (NTC sustav učenja, RWCT)

V . Modul: Razvoj kurikuluma za darovitu djecu – III.dio – kreativnost:

  1. Praktični dio – primjer provedene aktivnosti za poticanje misaonih vještina
  2. Uvod u kreativnost – mitovi i definicije
  3. Strategije poučavanja za razvoj kreativnosti – aktualni teoretski okvir (Sternberg)
  4. RISE model (Cropley)
  5. Kreativnost i emocije
  6. Tehnike i aktivnosti za poticanje kreativnosti u vrtiću i školi
  7. WCR model za razvoj kreativnosti
  8. Korištenje narativnog role-playing-a (igranja uloga) u programu za darovite

  1. Modul: Socio-emocionalni kurikulum:

  1. Praktični dio – primjeri provedenih aktivnosti za poticanje kreativnosti
  2. Socio-emocionalne specifičnosti darovite djece
  3. Aktivnosti za poticanje socio-emocionalnog razvoja darovite djece
  4. Perfekcionizam i darovitost
  5. Afektivni kurikulum kao prevencija perfekcionizma
  6. Afektivni kurikulum za razvoj rastućeg mentalnog sklopa
  7. Dvojne dijagnoze darovite djece – darovita djeca s teškoćama:

  • Opozicijski prkosni poremećaj
  • Darovita djeca i ljutnja
  • Poremećaj pažnje i hiperaktivnosti
  • Opsesivno-kompulzivni poremećaj
  • Asperger sindrom

  1. Modul: Suradnja s roditeljima

  1. Praktični dio – primjer provedene aktivnosti za poticanje socio-emocionalnog razvoja ili prikaz slučaja darovitog djeteta sa teškoćama
  2. Odgoj darovite i talentirane djece
  3. Razgovor s roditeljima nakon identifikacije
  4. Priprema darovite djece za školu
  5. Pozitivno savjetovanje roditelja darovite djece
  6. Priprema radionica za roditelje

  1. Modul

  1. Završni radovi sudionika
  2. Evaluacija

Vjerujemo da dobro obučeni stručnjaci mogu dragocjeno doprinijeti poboljšanom obrazovanju svih učenika, uključujući one koji su najtalentiraniji – povećavanjem znanja i iskustva onih koji identificiraju, obrazuju i savjetuju nadarene studente u osnovnom, srednjem i visokom obrazovanju.

Cijena jednog modula edukacije je 150 eura. Prijave se primaju do 23. rujna 2025. (najkasnije do 30.9.) na mail: vjetaruledja@gmail.com.

Ukoliko se iz jedne ustanove prijavi 3 ili više djelatnika, realizirate popust od 20 %. Edukacija će započeti u listopadu.

Veselimo se „novom putovanju“ s Vama!

Program sastavili i provode ECHA specijalisti za edukaciju darovitih:

Ksenija R. Benaković, prof. psihologije

Tomislav Goldin, prof. psihologije

Bojan Branisavljević, prof. psihologije

Bruno Fiala, dipl. psiholog

Sanja Bartaković, mag.psihologije

Suvoditelji su educirani stručnjaci za rad s darovitom djecom (120 sati stručne edukacije i višegodišnji rad s darovitom djecom):

Marija Bijelić, mag. pedagogije i povijesti umjetnosti

Tena Benaković, mag. psihologije

Lea Cikron, mag. psihologije

Josipa Bošković, mag. pedagogije i antropologije, odgajatelj

Nives Bogdan i Zdenka Jerković, učiteljice razredne nastave

Predsjednik Udruge Vjetar u leđa

Siniša Benaković

Zagreb, 20.6.2025.